אפשר 10 (מרץ 2002): תהליכי קליטה ויציאה של חניכים בפנימיות

תאריך: 
01/03/2002
תקציר: 

הגיליון מציג רעיונות, הצעות ויישומים כיצד להקל את תהליכי הקליטה של חניכים חדשים ומה אפשר לעשות כדי לשחררם או לקלוט אותם מחדש בחברה לאחר שסיימו את מסגרת המוסד. בגיליון מובא המודל של המפעל להכשרת ילדי ישראל בעניין זה, רעיונות מקהיליית הנוער נווה מלכישוע של רשות חסות הנוער וסקירה של שתי חוברות מצוינות המציעות פעילויות בנושא, בהוצאת המינהל לחינוך התיישבותי ועליית הנוער שבמשרד החינוך. בגיליון גם מאמרו של חזי יוסף – "הפנימייה לאן?", ומאמרה של דומיניק רבידי – "בית-חם: מודל לעבודה מניעתית בגישה פסיכו-סוציאלית". במודל מיושמים רעיונות טיפוליים בנוער מנותק מצרפת על נוער מנותק בירושלים.

 תוכן העניינים:

  • תהליכי כניסה ויציאה של חניכי קהילת הנוער במלכישוע – בני פישר
  • חוגגים את הגיליון העשירי של אפשר – ד"ר חזי אהרוני
  • תהליכי כניסה ויציאה של חניכים במעון אחווה – משה צפריר
  • הצעות שאפשר לנסות – יהושע איילון                                       
  • קליטת ילדים במפעל להכשרת ילדי ישראל – סוזי מרום                         
  • קוראים כותבים: בתי ספר ניסויים יקטינו את רמת האלימות – יהודה כהנא
  • חניכים כותבים: דיירי הוסטל "בית הדקל" באשקלון כותבים על יומם הראשון      
  • פרויקט חוויה – שילוב בני נוער בסיכון במערכת החינוך – ד"ר ארנון אדלשטיין
  • שולחן דיון: נגישות ילדים עם מוגבלויות לשירותי חברה ופנאי – מרים גילת                     
  • מועדון "בית חם": מודל לעבודה מניעתית בגישה פסיכו-סוצאילית – דומיניק רבידי
  • חדשות מהארגון הבינלאומי לעובדים חינוכיים סוציאליים AIEJI – ד"ר עמנואל גרופר
  • הצהרת ברצלונה 2001 לקידום העבודה החינוכית
  • כותרים ותקשורת:
-          צרור פעולות עם חניכים חדשים בפנימייה (2000) – מירה חניק, ישראל שפט ואריה אפלל (עורכים)
-          נפרדנו כך (1999) – אילנה בן עזרי, מירי אנג'לקוביץ, יעל נבון ושרונה שלסקי (עורכים)   
  • טור אחרון: ד"ר אבי רמות