אפשר 13 (יוני 2004): חניכה והכשרה של צוותי חינוך וטיפול

תאריך: 
01/06/2004
תקציר: 

אנשי מקצוע זוכרים ודאי היטב את הימים הראשונים בתפקידם כאנשי חינוך או טיפול והתמודדותם עם הצוות והמערכת מחד, ועם הילדים ובני הנוער מאידך ואשר במידה מסוימת עיצבו את דרכם המקצועית.

גיליון זה מציע רעיונות וגישות לאנשי ניהול לגבי הכנת עובדים חדשים להתמודדות הצפויה להם בימיהם הראשונים, כך שיוכלו לפסוע את צעדיהם הראשונים במסגרת בבטחה ובהנאה.

 מהחומר המובא בגיליון עולות שאלות רבות כמו: איך חונכים איש צוות חדש? מתי מתחיל שלב החניכה של עובד חדש? מהם השלבים המרכזיים בתהליך החניכה? ומתי מסתיים שלב החניכה?

 במסגרות החוץ-ביתיות התשובות מגוונות מפנימייה לפנימייה, החל באלו שאינם פועלים באופן ייעודי ומסודר, לעומת מסגרות אחרות בהן מתקיימת הכשרה עוד לפני תחילת העבודה, ובשלבי הקליטה –  חניכה, ליווי וסדנאות. כמו כן מוצג בגיליון מודל מובנה ומפורט של תהליכי הכשרה וחניכה לתפקיד עובד בקידום נוער. 

תוכן עניינים:

  • אוריינטציה למחנכי פנימייה חדשים – יוסי זגורי
  • דבר העורך – ד"ר חזי אהרוני
  • הפנימייה קולטת אותך אל קרבה – משה דולב
  • הצעות שאפשר לנסות – יהושע איילון
  • מילות שירים והתנהגות אלימה     
  • תהליכי הכשרה וחניכה לתפקיד עובד בקידום נוער – נח גרינבוים
  • כותרים ותקשורת: מתודופוביה: אנציקלופדיה למתודות הנחיה והפעלה (2003) –  פרופ' דב גולדברגר    
  • קוראים שואלים – מומחים משיבים
  • טיפול סוציאלי בקהילה אל מול התערבות חינוכית-טיפולית בשירות לנוער וצעירים – שבי אהרון
  • אוריינטציה למדריכי רשות חסות הנוער – דבי אליהו
  • חניכת עובדים חדשים – שמעון סיאני
  • אמנת האג – חטיפות ילדים
  • טור אחרון – שמואל דגן

לצפייה בגיליון המלא לחץ כאן