אפשר 7 (אפריל 2000): מעמדו המקצועי של המדריך החינוכי

תאריך: 
31/03/2000
תקציר: 

הגיליון דן בתחום החשוב ביותר שאימצה העמותה: שיפור מעמדו המקצועי של העובד החינוכי-סוציאלי. בגיליון זה נסקר המחקר המקיף שנערך בנושא ביוזמת עמותת אפשר: התמקצעות העובד החינוכי-סוציאלי בישראל. בין היתר כתב חזי יוסף על תפקיד המדריך החברתי בפנימייה, וד"ר חזי כהן, פסיכולוג קליני, כתב על הסוגיה: המדריך בפנימייה – מקצוע או עיסוק.

תוכן העניינים:

  • מעמדו המקצועי של העובד החינוכי-סוצאילי: מחקר בראשית דרכו – עינת כהן
  • דבר העורך: מדריך, מחנך פנימייה, עובד חינוכי-טיפולי וכל מה שביניהם – ד"ר עמנואל גרופר
  • תפקיד המדריך החברתי בפנימייה - חזי יוסף
  • אור על עמותת תקומת אריה
  • המדריך בפנימייה – מקצוע או עיסוק – ד"ר חזי כהן
  • סמינר בינלאומי בירושלים לעובדים עם נוער בסיכון – ד"ר עמנואל גרופר
  • פרויקט נגרות ביחידה לקידום נוער בגבעת שמואל – אבי תנעמי
  • הקו הפתוח לפניות תלמידים כמקדם זכויות הילדים בבית הספר – יעל רוטנברג
  • רכז קבוצה – תפקיד הדרכתי חדש במעונות רשות חסות הנוער – יהושע איילון
  • הצעות שאפשר לנסות – עמותת ידידים
  • כותרים ותקשורת: הגשר אל הקשר: סוגיות בענייני משפחה, קהילה ופנימייה 1998 – יעקב מלקמו, בינם ווז'ינסקי, מרים גולן, אניטה נודלמן ורחל דואק (עורכים)
  • טור אחרון – ד"ר איתן ישראלי